Plany zwiększenia efektywności ruchu drogowego
Niedaleko Lubania przebiegają dwa ważne szlaki komunikacyjne, są to: droga krajowa DK30 oraz droga wojewódzka DW296. Miasto mogłoby zdecydowanie bardziej korzystać na bliskiej odległości od tych dróg, gdyby posiadało odpowiednią infrastrukturę transportową, a zapewnią ją inwestycje, których celem jest zbudowanie obwodnicy zachodniej miasta oraz nowoczesnego ronda.
Ten pierwszy cel ma szansę na dość szybką realizację. Władze samorządowe Lubania dokładają wszelkich starań do tego, żeby projekt ten udało się zrealizować, co nie może się odbyć bez znaczącej partycypacji finansowej państwa.
Inwestycje takie, co jest oczywiste, są zbyt drogie dla niewielkich miast i gmin, takich jak np. Lubań. Miasto chce jednak zarówno dołożyć wkład własny do budowy ronda, jak i pokryć koszty sporządzenia niezbędnej dokumentacji i wszystkich formalności związanych z tego typu projektami transportowymi.
Być może wieloletnie wysiłki samorządu Lubania już niedługo doczekają się pozytywnego zakończenia.
Czy ruch w Lubaniu będzie szybszy i bezpieczniejszy?
Powstanie obwodnicy i połączenie z drogą krajową oraz wojewódzką, za pośrednictwem ronda, pozwoli znacząco usprawnić ruch w mieście i w najbliższej okolicy, przyczyni się też do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Aby dać czynnikom decyzyjnym „impuls” do podjęcia decyzji, na których zależy miastu, w tym roku, w budżecie Lubania zapewniono odpowiednie środki na wykonanie prac koncepcyjnych dotyczących przebudowy obecnego skrzyżowania w ten sposób, żeby mogło się ono stać w przyszłości elementem obwodnicy.
W tym miejscu ma powstać nowoczesne rondo typu turbinowego, które zapewnia optymalnie bezpieczną i jednocześnie płynną jazdę, dzięki swojej strukturze, która opiera się na dwóch pasach jezdni.
Szacuje się, że cała inwestycja będzie mogła być przeprowadzona kosztem kilkunastu milionów złotych, z czego jeden milion chce wyłożyć Lubań.
Każda inwestycja w infrastrukturę drogową w Polsce jest nadal na wagę złota. Jak pokazują ostatnie rankingi europejskie – nadal plasujemy się w nich na ostatnich miejscach.