Linia wraca po ponad dwudziestu latach
Dobra wiadomość dla miłośników transportu kolejowego, szczególnie z województwa dolnośląskiego. Po ponad dwudziestu latach do rozkładu Kolei Dolnośląskich powróciła linia, w ramach której można bezpośrednio pojechać z Wrocławia do Sobótki i do Świdnicy.
To nie wszystkie dobre informacje – zmodernizowana i obsługiwana przez nowoczesne składy linia zapewni również szybszą i bardziej komfortową komunikację w samym Wrocławiu. Mieszkańcy południowych dzielnic stolicy Dolnego Śląska będą mogli o wiele szybciej niż np. samochodem (szczególnie w godzinach szczytu) dojechać do Wrocławia Głównego.
Ponowne uruchomienie linii ma duże znaczenie dla wszystkich mieszkańców regionu, którzy często odwiedzają Wrocław, z różnych powodów – zarówno osobistych, jak i np. biznesowych.
Kierunki, które właśnie powróciły będą także cieszyć turystów i wszystkie te osoby, które cenią sobie uroki krajobrazu okolic Ślęży i często wybierają się tam na przejażdżki rowerowe.
Niektóre z nowych pociągów będą dostosowane do przewozu większej liczby rowerów. To świetna wiadomość przed zbliżającymi się wielkimi krokami wakacjami.
Niedrogo i wygodnie
Ceny biletów na nowych trasach nie są wysokie, tym bardziej będą stanowiły zachętę do tego, by korzystać właśnie z połączeń kolejowych.
Jak wiadomo ten rodzaj transportu jest w coraz większym stopniu promowany jako najbardziej ekologiczny i efektywny. Po latach zapaści w polskich kolejach nastały nieco lepsze czasy i dzięki kierowaniu różnych funduszy, w tym krajowych, regionalnych i unijnych właśnie na tę „działkę”, możliwe jest sukcesywne realizowanie takich inwestycji, jak właśnie oddana do ponownego użytku linia kolejowa.
Przed rozruchem infrastruktura linii została zmodernizowana i dostosowana do współczesnych warunków podróżowania. Renowacja torowisk i innych elementów techniki kolejowej to jedno. Drugą istotną inwestycją był zakup nowoczesnych pociągów hybrydowych, zapewniających szybką i wygodną jazdę.
Przeprowadzenie remontu sześćdziesięciokilometrowej trasy z Wrocławia do Świdnicy zakończyło się pełnym sukcesem. Wydano na ten cel sto kilkadziesiąt milionów złotych.